Informatie Loopgroep 3

DOEL 

Binnen loopgroep 3 streven wij als trainers ernaar om iedereen het beste uit zichzelf te laten halen. 

Voor de een is dit het behoud of verbeteren van uithoudingsvermogen en snelheid, voor de ander kan dit het verbeteren van looptechniek zijn. 

In het voorjaar ligt de focus op het lopen van een “snelle” 10 km wedstrijd. In het najaar werken we toe naar het lopen van een 15 km in wedstrijdverband. 

We werken op basis van een jaarplan, aan de hand waarvan er 4 x per jaar een trainingsschema wordt gemaakt, wat voor iedereen inzichtelijk is. 

De techniek van het hardlopen proberen we te verweven met het sociale aspect. De dynamiek van een groepstraining verhoogt de motivatie en helpt je het beste uit jezelf te halen.  

TRAININGSOPBOUW 

Met het schema als leidraad, zijn onze trainingen gebaseerd op het verbeteren van looptechniek, uithoudingsvermogen, kracht, lenigheid en snelheid.  

Hoewel het schema is opgesteld voor de gehele groep, wordt er ook zeker aandacht besteed aan het individu. 

Het trainingsschema is gevarieerd van opzet, en bestaat uit verschillende soorten trainingen op diverse ondergronden (denk hierbij aan krachttraining, intervaltraining, heuveltraining, veldlopen). We trainen in principe in en rondom de Broekpolder, maar ook regelmatig op een andere locatie, bijvoorbeeld de duinen van Oostvoorne of het strand van Hoek van Holland.  

Daarnaast hechten we groot belang aan het sociale karakter van de groep. We combineren regelmatig een training met een hapje en een drankje achteraf.  

 WANNEER MEEDOEN? 

Je kunt in onze groep instromen wanneer je 10 km kunt volbrengen binnen 1 uur en 6 minuten. Dit staat voor gemiddeld 9 km per uur. Echter, iedereen die sneller kan, krijgt ook volop de gelegenheid zijn/haar eigen snelheid te lopen binnen duurlopen en uiteraard binnen de intervallen in onze trainingen. 

TRAININGSTIJDEN 

maandag 19.15 uur
woensdag 19.15 uur
zaterdag 08.30 uur

De trainingen duren gemiddeld 1,5 uur.  

DOORSTROMEN 

Vanuit loopgroep 3 kun je doorstromen naar loopgroep 4 of een lange afstandsgroep (halve marathon of marathongroep). Zo’n doorstroommoment vindt 2 maal per jaar plaats (april en december) in samenwerking met de trainers van de andere loopgroepen. 

 GROEPSSAMENSTELLING

De groep bestaat op papier uit 40 personen. In de regel trainen wij met een groep van 20 tot 25 lopers, waarvan de leeftijd varieert van 20 tot 60+. 

SPECIFIEK VOOR DEZE LOOPGROEP GELDT:

Om het beste uit je training te halen zijn goede (aangemeten) hardloopschoenen essentieel en is een sporthorloge met hartslagmeting en gps sterk aan te raden. 

TRAINERS 

De trainers van loopgroep 3 zijn op dit moment:  

Aleid van Prooijen
Marian van Zomeren
Lucia de Vette

Voor contact en informatie a.u.b. mailen, -klik hier-.