Informatie over de MILA groep

Mila
Algemene informatie.

Trainers
Ronald van Steeg

Mila senioren.
Gemotiveerd trainen, gericht op prestatieverbetering.

Doel: tussen de 1500 meter en de 10 km.

Wanneer kun je mee?
Het tempo voor mannen: 5 km in 20 minuten en vrouwen 5km in 23 minuten. Dit geldt voor wegatleten; baanatleten die 1500, 3000 en 5000 meter lopen kunnen in overleg met de baantrainers ook mee trainen

De groep.
De hoofdtraining is op donderdagavond; deze avond is het best te combineren met het blijven trainen in de groep waarin de diverse atleten al trainen. Veel van
de deelnemers zien - momenteel - deze training als een extra training om hun kracht en specifieke snelheid te verbeteren en om een meer efficiëntere loopstijl aan te meten. De trainingen zijn zeer afwisselend. Na ongeveer 15-20 minuten inlopen, volgen losmakende oefeningen: loopscholing (het voorprogramma bestaat dus uit aandacht en training van een groot deel van het lichaam dat nodig is bij het lopen op hogere snelheden).
In de kern van de trainingen, ongeveer 30-45 minuten, wordt natuurlijk gewerkt waar het werkelijk om draait: training van de specifieke snelheid en tempo-hardheid. Ieder atleet doet dat natuurlijk op zijn eigen niveau, na aangeven van zijn doelstelling aan de trainer.
Voor de lopers die zich richten op de 5 en 10 km is er op dinsdag een extra training, deze is niet op de baan.

Trainingstijden

dinsdag 19.15 – 20.30 uur

donderdag 19.15 – 20.45/21.00 uur

Contact; Mail naar de MILA trainer